gronlund

Alla inlägg under april 2011

Av gronlund - 29 april 2011 15:53

blev vääldigt trött nu när jag kom hem. satt och skrattade hela matte lektionen. så det blev väl i en timme ungefär. vi var jätte flummiga kan man väl säga!


ikväll blir det att bara ta det lugnt. titta på tv och så.

imorrn ska man upp tidigt och kolla på forsränningen. vill kolla på ankracet oxå men då måste man vara inne till typ kl 8! och det tänker jag ju aldrig vara.

kmr bli så härligt att se alla fulla människor på stan imorrn oxå :/

Av gronlund - 28 april 2011 11:55

är hemma på hålan just nu. orkade nt vara kvar typ ensam i skolan. och det var korvstroganoff till lunch. det är ju nt gott alls. så jag drog hem. ska typ åka tbx igen om typ 50 min.

glömde min skåpnyckel idag oxå. och gympabyxor. så den här dagen har bara varit skit enligt mig. är för trött om dagarna... vet att det är mitt egna fel.


kunde nt blogga igår för att bloggplatsen.se ville nt visas och den höll bara på att muppa sig hela tiden :/

kan saga vad som hände igår nu ist.

skolan var lika seg som vanligt.

när jag kom hem hade min syrra och hennes pojkvän kmt hem(hennes pojkvän har vart fast i irak i typ en vecka) så då åt vi middag. sedan åkte vi in till stan och hämta upp mamma osså gick vi och fika på ikea. sedan skulle de åka med bussen hem till härnösand igen. skönt tyckte jag.


Av gronlund - 26 april 2011 15:11

just nu sitter jag och kollar på serien hellcats. fick en överaskning när jag gick in på kanal5s hemsida och skulle kolla. då hade de tagit bort de 4 första avsnitten och jag hade bara hunnit sett tre av dem så då missade jag ett avsnitt. fast det verkade nt hänt så mkt.

ikväll är det gympa avslutning i almunge. nervöst! men det går nog bra hoppas jag

Av gronlund - 25 april 2011 19:32

nu är det bara några timmar kvar tills skolan börjar igen. gillas inte!


idag har jag och lisa bytt påskägg med varandra. mumsigt!

sedan fick jag följa med till lisas farmor och farfar. hennes farfar fyller år imorrn så vi fick hallontårta. den var god enligt mig ialf. vi gick och lekte på en lekpark i närheten. lr jag och lisa lekte. anders stog och skämdes för att det var ngra som satt i sin trädgård och typ fika och de såg oss när vi töntade runt.

annars har nt min dag varit så mer innehållsrik.

Av gronlund - 24 april 2011 19:00

idag har det verkligen vart toppen väder!! det håller väl alla med om?

upptäckte att jag har fått årets första myggbett idag. det är typ skit stort tkr jag.

idag åkte min andra syster hem oxå :( är så tomt här hemma nu ju! förhoppningsvis kmr min äldsta syrra på besök igen snarast.

annars idag har jag bara solat. lr har fösökt ialf. blir typ stressad att sitta stilla ute i solen i längre stunder.


idag fick jag även reda på att lisa kmr följa med till västervik på semestern. det kmr bli toppen!!! vi ska typ göra massor av roliga saker där. fast det måste vara soligt lr ialf bra väder så att vi kan göra alla grejerna... hoppas att det är bra väder!

Av gronlund - 23 april 2011 21:08


GLAD PÅSK!!!


den här påsken har vart lite annorlunda jämfört med alla andra påskar.

vi har nt firat alls typ.

imorrse åkte vi till thuns och jag hittade ett par chinos och ett par skor.

efter det åkte vi in till stan och köpte sushi till påskmiddag!

köpte det på ett annat ställe än vi brukar göra, men det var gott även där såklart!

jag fick inge påskägg av mina föräldrar heller. istället fick jag en biocheck!

perfekt nu till vår/sommaren som jag vill se typ 5 filmer på bio!

så jag är nöjd ändå!!


hejdå!


Av gronlund - 20 april 2011 21:53

imorrn kmr jag få var typ dörrvakt till alla påskkärringar som kmr -.-' hatar att öppna dörren... glad påsk på er!


igår och i förrgår så har jag tillbringat min tid på stan med mina kära systrar. har hittat två långärmade tröjor(ja jag vet att det är sommar), ett linne och ett par örhängen. är nöjd över mina inköp! sedan har jag hunnit äta kulglass.

idag var jag och syrran ut och gick i typ 1.5 h. fast vi gick i snigelfart så det kanske nt blev så långt... men jag fick vara ute ialf! :D

Av gronlund - 17 april 2011 21:36

det har redan hänt mkt på lovet!

börjar med fredagen: efter skolan kom ngra tjejer hem till mig och vi hade filmkväll! det var en najsig natt. på lördagen åt vi t o m frukost ute!! första gången för iår! det var ju sååå varmt. när alla brudarna hade åkt hem så stack jag och lisa ut och cyklade. först fick vi cykla hem till henne och hämta hennes cykel. lr hon gick och jag cyklade. på vägen dit märkte jag att jag behövde pumpa mina hjul. så då skulle jag göra det när vi kom till henne. men på ngt mystiskt vis så åkte ALL luft ur hjulet, så då hade jag INGET luft kvar. fett drygt tänkte vi. men då fick jag cykla på anders gammla cykel ist. killcyklar har ju ingen sadel säger jag bara. jag har ju bara liiite ont i arslet om man säger så.


när vi väl var ute och cyklade så var det översvämmat på vägen på ett ställe. så då fick vi släpa cyklarna över åkern ist. men vad händer då, jo jag trampar igenom hela geggamojan på åkern så mina skor blev helt plaskvåta och helt bruna av leran. man bara suck! och när det här hände så hade vi nt ens kmt halvägs! men aja det gick bra.

men vi kmr nog vänta en vecka lr så innan vi cyklar där igen!!

och det SKA vi göra oxå!!


idag har jag vart ute mkt oxå.

först började jag dagen med att baka scones!! ganska ovanligt att jag bakar hemma. spec kladdiga grejer. men jag dog nt ialf.


sedan efter min scones frukost hjälpte jag mamma att plantera blommor i massa krukor. jag fick massa jord under naglarna!! så fort jag kom in tvättade jag bort det.


sedan skulle jag och mamma ut i skogen och plocka påskris. det var typ tretusen myror där oxå. jag var livrädd hehe


jag har blivit liiite brun oxå :D

imorrn ska jag in till stan och möta upp min syrra som kmr på besök! vi ska gå på stan och så. sedan ska jag ju på min dans oxå imorrn!! det kmr typ nt vara ngra där alls  bara för att alla är bortresta. men jag behöver träna på dansen så det gör inget! det blir ju lättare att träna när man är färre personer där!

hejdå

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards